Father - Dala

father

futurehunter:

歌者介绍:

Dala,来自加拿大的女声二重唱

Sheila Carabine & Amanda Walther 高中音乐课上义结金兰组成 DALA。2005年夏天, 她们签约了著名的加拿大环球唱片,发行了首张专集“Angels and Thieves”。她俩浑然一体的嗓音定然让你动容,其在吉他和钢琴上的造诣也打响了自己独一无二的纯音乐品牌。在带来精神刺激的同时,也混杂了些须黑色幽默,DALA借此赢得了整个加拿大的观众。她们在环球的第二张大碟名为“Who Do You Think you are"保持自我是她们的口号,消融你的心是她们的游戏,哪怕你铁石心肠。


中英歌词:

My father's never waiting by the window

父亲从不在窗边等待

Watching as his life goes by

看着生命黯淡流逝

He gets right in there with both hands and gets dirty

他用双手打开污浊命运之门

He'll be that way until he dies

寂静无言直到黑暗的终点


My father never gave me a curfew

父亲留我在夜阑尽处

This is just what he'd say(zuochamo)

He said always wear your runners in the night time

我穿着他的足迹

So you can just run, run away

夜空漫舞


My father's life was never ever easy

父亲的世界雨雪霏霏只影独行

But he always made it look that way

但他总为我撑伞

He would take me to shoot arrows in the forest

他带我去森里射箭

And he told me that he loved me every day

爱我在每一天


My father's never waiting by the window

他从不在窗边等待

Watching as his life goes by

看着生命黯淡流逝

评论
热度(241)

© 年华_ | Powered by LOFTER